درصد عملکرد کلیه برای مرحله بیماری 4 کلیه چیست
نوشته شده توسط : sjzkidneyhospital

درصد عملکرد کلیه برای مرحله بیماری 4 کلیه چیست

درصد عملکرد کلیه در مرحله 4 بیماری کلیوی چیست؟ در درمانگاه، بیماری مزمن کلیه را می توان به پنج مرحله تقسیم شده و هر مرحله تابع متناظر کلیه است. برای افرادی که در مرحله 4 بیماری کلیوی هستند مربوطه باید کمتر از 30 درصد باشد، در کنار اجازه دهید ما برخی از جزئیات را ببینید در مورد آن.
پنج مرحله و تابع متناظر کلیه
مرحله بیماری 1 کلیه
کلیه خفیف با میزان فیلتراسیون گلومرولی عادی، و یا GFR آسیب دیده است. بنابراین در این مرحله عملکرد کلیه است بیش از 90 درصد، پس از آن هیچ نیازی به درمان آن است. با کمک رژیم غذایی مناسب و عادت زندگی سالم، بیماری می تواند معکوس شود.
مرحله بیماری 2 کلیه
GFR در محدوده 60 تا 89 درصد نشان دهنده یک بیمار است، که به معنای عملکرد کلیه چپ بیش از 60٪ و کمتر از 89٪ است. این مرحله هنوز هم در نظر گرفته می شود بیماری های کلیوی خفیف و بیماران ممکن است هنوز هیچ نشانه چندانی نداشته باشد. مرحله 1 و 2 با هم به عنوان نارسایی مزمن کلیه شناخته شده و می تواند از طریق نتایج غیر طبیعی آزمایش خون یا آزمایش ادرار تشخیص داده است. در این مرحله این بیماری همچنین می تواند با درمان به موقع معکوس شود.
مرحله بیماری 3 کلیه
در این مرحله، عملکرد کلیه است که توسط یک GFR 30 تا 59 درصد مشخص می شود. اگر چه نه همه بیماران در مرحله 3 علائم را نشان دهند، برخی ممکن است خستگی، پف کردگی تجربه یا تورم ناشی از مایعات اضافی باقی مانده در بدن، درد پشت و تغییرات در اشتها.
مرحله بیماری 4 کلیه
با GFR از 15 تا 29 درصد کلیه قادر به فیلتر کردن خون موثر نیست. در این مرحله کلیه نمی تواند موثر کار می کنند، بدون کنترل خوب ممکن است به مرحله پایان بیماری کلیه به سرعت می رود.
مرحله بیماری 5 کلیه
این مرحله نیز به عنوان نارسایی کلیه شناخته شده، بیماران کمتر از 15 درصد از عملکرد کلیه خود باقی مانده اند، تا مردم مجبور به درخواست کمک از دیالیز یا سایر درمان ها است.
اگر شما هنوز هم سوالات دیگر و یا نیاز به هر گونه کمک در درمان بیماری کلیه، انجام مردد برای تماس با دکتر آنلاین ما نیست، ما بهترین های ما سعی خواهد کرد به شما کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 1800
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: